Ekonomiassistent till Syntronic


Arbetsgivare: Academic Work
Arbetsort: Gävle
Publiceringdatum: 2018-10-05

Nu finns möjligheten för dig som har relevant erfarenhet inom leverantörsreskontra att ta ett steg in på det globala designhuset Syntronic i Gävle. Här står tiden aldrig stilla utan du välkomnas till en arbetsplats som präglas av framåtanda och visioner. Vill du satsa långsiktigt på en tjänst inom ekonomi på en riktigt härlig arbetsplats? Då kan detta vara rätt för dig! Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan, då kan du missa chansen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en ekonomiassistent till Syntronic. Ekonomiavdelningen i Gävle består av fyra personer som har olika ansvarsområden, i den här tjänsten kommer du att ansvara för leverantörsreskontra och vara behjälplig i receptionen. Gruppen har en bra sammanhållning och det finns god stöttning för dig som nyanställd.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Syntronic. Uppdraget kommer att vara på heltid i 6 månader och därefter finns mycket goda möjligheter till anställning direkt hos Syntronic förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta på Syntronics ekonomiavdelning med fokus på leverantörsreskontra. Utöver det kommer du att arbeta ungefär 20 % i receptionen för att avlasta vid sjukdommar och semester.

Du kommer till exempel att:


* Arbeta med fakturahantering
* Hantera påminnelser och krav
* Bevaka fakturaflöden
* Ta fram rapporter
* Hantera avvikelser


Du kommer att introduceras i tjänsten genom att gå bredvid dina kollegor på både ekonomiavdelningen och i receptionen. Den här rollen passar dig som har relevant erfarenhet och som lockas att få ta eget ansvar på ett fartfyllt företag med härlig stämning!

VI SÖKER DIG SOM
* Är gymnasieekonom eller motsvarande


* Har relevant arbetslivserfarenhet från leverantörsreskontra
* Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska då detta krävs i kontakten med kollegor.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är samarbetsvillig och prestigelös inför olika arbetsuppgifter. Detta på grund av att du kommer att arbeta i en mindre arbetsgrupp och samarbeta tätt med dina kollegor samtidigt som kommer att avlasta receptionen. Arbetet kräver även att du är noggrann och har en god struktur på ditt arbete så att du håller uppsatta deadlines. Vidare är du serviceinriktad och vill hjälpa dina kollegor och kunder, samt bidra till den positiva stämningen på kontoret.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Gävle
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Syntronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. I den här processen kommer vi starta med urval omgående med målsättning att vara klara med rekryteringsprocessen under januari.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sun01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

INFORMATION OM FÖRETAGET
Syntronic är ett företag som startade 1983 i Stockholm. Idag har de nästan 900 anställda och finns i 6 länder med huvudkontor i Gävle. Syntronic erbjuder sina kunder skräddarsydda tekniska lösningar inom bland elektronik och mjukvara.

Arbetslivserfarenhet

Ekonomiassistent: Mindre än 1 års erfarenhet

Om lön

Enligt avtal

Om anställningsvillkor

Heltid
Kontorstider
Emelie Timan
Storgatan 29, 852 30 Sundsvall
Academic Work
Storgatan 29
85230 Sundsvall
Ange referens 15014396


Escape Room Stockholm