Löne- & HR-administratör


Arbetsgivare: KitchenTime
Arbetsort: Uppsala
Publiceringdatum: 2018-06-20

Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group.



Om tjänsten

Är du en person som älskar att arbeta med människor i kombination med administration? Då söker vi dig till att bli en del av vårt Ekonomi & HR team i Uppsala.

I tjänsten kommer du att ansvara för löpande löneadministration, vara ett stöd i HR-processen mot våra chefer, jobba med rekryteringar och nyanställningar samt samordna, administrera och utveckla våra löne- & HR-processer. I tjänsten ingår även lokalansvar samt övriga administrativa arbetsuppgifter kopplat till vårt huvudkontor i Uppsala. Du kommer ha många sociala kontaktytor både internt så som med externa samarbetspartners inom HR-området. Tjänsten är placerad i Uppsala, men vissa tjänsteresor förekommer då du kommer arbeta både på vårt huvudkontor i Uppsala samt på vårt lager i Eskilstuna. Du kommer rapportera till vår CFO.



Kvalifikationer

Vi söker dig som tidigare har arbetat med löneadministration kombinerat med HR-frågor. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom personal/HR alternativt minst ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har utbildning i arbetsrätt.



Vi erbjuder

• En roll i ett snabbt växande team med stora utvecklingsmöjligheter
• Centralt kontor ett stenkast från Centralstationen i Uppsala
• En entreprenöriell organisation med stora möjligheter att påverka
• Fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans i team mot gemensamma mål
• En omväxlande roll där det finns stora möjligheter till att skapa och utveckla rollen



Om dig
Vi tror att du är en person med positivt förhållningssätt, är social och flexibel. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar även att jobba i en miljö med mycket kontaktskapande. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, ansvarstagande och förtroendeingivande. Du behöver vara trygg i dig själv, kunna ta och bemöta medarbetare, chefer och kandidater på ett förtroendeingivande sätt. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av hög förändringstakt och tvära kast. Du kommer ha stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll, men det ställer också höga krav på att du är villig att satsa. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Tillträde och ansökan

Tjänsten är ett vikariat på minst ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Omfattning av tjänsten är heltid.

Tjänsten önskas tillsättas under september/oktober. Intervjuer sker löpande.

Sista dag för ansökan: 1 augusti 2018



Rekryteringsprocess

Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via angivet ansökningsformulär.

Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.



Upplysningar om tjänsten
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Cecilia Rollborn; cecilia.rollborn@kitchentime.com.

Kompetenser

• Löneadministration
• Arbetsrätt

Arbetslivserfarenhet

HR-assistent: Mindre än 1 års erfarenhet

Om lön

Enligt överenskommelse

Om anställningsvillkor

-
-
Smedsgränd 5A
KitchenTime
Smedsgränd 5A
75320 Uppsala


Escape Room Stockholm